Oct 18, 2010

Al - Insan



A: "Eh awak, mana ada manusia mulia lagi kat dunia ni, ha"

B: "Kalau takde, kitalah yang nak kena jadi seorang darinya..."

A: "....."

Oct 17, 2010

tolong jaga apa yang kuberi


cair
tatkala ditatap
didengar merdunya
dilayan ayatnya

tersentuh disitu
emosi dijentik
mengalun mimpi
yang sungguh tinggi

terusik
bila katanya mencalar
tapi masih mampu berdegup
masih teguh

terbalar
bila caranya menikam
merapuh
tunggu runtuh

takutnya
hendak merasa hati diluka
jika sudah pernah kau manja

jangan biar aku terhempas

Oct 4, 2010

Kekalkan ia Putih


Setelah berapa bulan berniaga,

Selalu sangat dengar kata-kata ni.

'jangan ambik yang putih, nanti cepat kotor'

(jadi item jualan aku dah banyak kaler selain putih)

Hmm.. Benarlah barang yang warnanya putih itu mudah kotor. Paling kurang pun mudah tercalit kotoran hitam atau selain putih warnanya dah mampu cemar. Misalnya baju kurung putih plain tanpa corak yang putih salju warnanya. Jika tertumpah kari atasnya, memang mencemari sucinya warna putih itu. Kalau lemah lembutnya si pemakai itu diserlahkan oleh ayunya putih itu pasti dah boleh kena cap pengotor oleh kari yang tak sengaja tumpah pun!

Mudahnya putih itu tercemar
Mudahnya putih itu dicalit noda walaupun setitik hitam

tapi sebenarnya sucinya putih itu boleh dipelihara
boleh dicuci nodanya
boleh kekal bersih putihnya
jika aku dan engkau nakkan ia kekal putih.

Jadi, pendek kata, memang aku tak bole terima kata-kata orang yang tak mahu memiliki barang warna putih sebab senang kotor?!!

Haha.Sebab tuh aku dah ushar baju kurung putih berharga rm280 kat satu butik eksklusif ni.Biarlah putih itu bakal tercalit apa kotorpun. Aku akan pastikan ia kekal bersih.Tapi pastikan budget aku tak lari dulu.hehe

bersih putih itu bukan letaknya pada material saja. tapi juga hati.