Dec 1, 2021

Masih ku ingat.. (I still remember)

Masih kuingat
Anak patung kesayanganku
Waktu hingusan dulu
Biru warnanya
Lusuh, akibat aku yg gomol
Patung arnab, sahabatku berkemul

Masih kuingat
Cita citaku, bila cikgu tanya dulu 
Jawabku askar, penyanyi atau cikgu
Adui, aku masih kecil, apelah yg kutahu!

Masih kuingat
First crush aku,
Tidaklah hensem, tidaklah tinggi ataupun putih,
Tapi dengar tuturnya mampu buat aku jadi pucat putih! 

Masih kuingat
Kereta pertamaku, Iswara, buatan tanahairku
Kini cuma besi buruk cuma
Aku dan dia, rakanku kembara

Masih kuingat ujian berat itu
Tuhan pasti sayangi aku,
Dia tahu kerana aku mampu
Walau hampir aku tersungkur layu

Masih kuingat
Kelahiran pertamaku,
9 bulan aku menunggu,
Anugerah paling indah
sesudah mendung yang berlalu

Masih kuingat
Hari pertama dia kesekolah
Cuak mukanya tak pernah berpisah
walau sementara denganku 

Hari demi hari berlalu 
Aku yang dahulu kecil 
Kini sendiri punya yang kecil 
meniti hidup mencipta memori

Kita cipta gembira kita
Peduli apa orang kata
Yang kita tahu Tuhan itu 
punca bahagia kita 


*For my Anna 





No comments: